Masa sekejap yang terisi dengan melarikan mata pena pada lembaran putih dan dipaparkan di dalam alam maya sebagai perkongsian rasa hati dan fikir minda........

Tuesday, November 9, 2010

Masih mampu tersenyum....

Petang ini, aku kembali semula kepada teman aku yang kesunyian sejak beberapa hari. Sunyi setelah aku tidak datang menjenguk dirinya yang setia menunggu di meja menulis. Menunggu dan menunggu dalam bilik kecil ini, tiada alunan muzik Winamp, tiada petikan Microsoft Word, tiada “progress” atau “update” Microsoft Excel, dan tiada gelak ketawa berbunyi “klik” ketika fail-fail dokumen dibuka.

Walaubagaimanapun, teman ini tidak merajuk. Dia sedia mengalunkan muzik, membenarkan jari-jemari menari di atas pentasnya, dan dengan cergas membuka fail-fail yang aku ingini. Teman ini sentiasa bersedia menemani aku. Cuma aku yang tidak kisah dengan kesihatan dirinya. Tidak “update” dengan suntikan antivirus. Kau menanggung derita tetapi masih mampu tersenyum.

…………….Laptop ini banyak jasanya……………….

Fatihi Razali
Kuala Terengganu
15 Syawal 1431H
24 September 2010

No comments:

Post a Comment