Masa sekejap yang terisi dengan melarikan mata pena pada lembaran putih dan dipaparkan di dalam alam maya sebagai perkongsian rasa hati dan fikir minda........

Wednesday, January 5, 2011

SKTB



Mengenderai roda dua masuk yakin ke laman yang dulu pernah aku dan rakan-rakan kejar-mengejar sehabis tanah, usik-mengusik sekuat ketawa, lumba-berlumba sekelumit ilmu, dan sipu merah padam cinta yang tidak kekal.

SKTB, Sekolah Kebangsaan Tengku Bariah,Kuala Terengganu. Aku masih ingat kerdilnya tubuhku mendapat perhatian rakan-rakan, bukan kerana fizikal, tetapi kerana sukanya aku mengelecek dua tiga orang pemain sesudah sepak mula ditiupkan. Permainan yang digilai zaman kanak-kanak.

Saat ini,aku mula ligat mengingat rakan-rakan lama. Ke mana mereka?Pasti sudah menjadi orang hebat. Aku masih di sini, di Kuala Terengganu. Berdagang dan terus berdagang. Kawan-kawan, kalau ada rezeki, ketemu lagi. Mungkin di sekolah ini lagi….
……………..duduk rehat sebentar di SKTB selepas berjumpa pengusaha kantin SKTB…………………

Fatihi Razali
Kuala Terengganu
29 Muharram 1432H
4 Januari 2011…

No comments:

Post a Comment