Masa sekejap yang terisi dengan melarikan mata pena pada lembaran putih dan dipaparkan di dalam alam maya sebagai perkongsian rasa hati dan fikir minda........

Saturday, January 2, 2010

Bermain di taman ilmu....



Deringan jam loceng yang memecah keheningan pagi serta membinggitkan kelopak telinga,mula mewarnai hidup yang telah ditinggalkan dua bulan yang lepas. Bangkit bingkas bangun sambil menggeliat comel lantas menyentap tuala untuk membersihkan diri. Uniform baru yang siap disarung bagaikan menjadi perisai baru dalam berjuang di medan ilmu.Saat menyarung jersi baru,terpancar senyuman manis semangat baru.


Seorang pelajar muslim yang cemerlang mana mungkin keluar ke taman ilmu tanpa dahi mencecah ke sejadah, tangan mengangkat berserah diri kepada Yang Maha Agung. Solat itu sendiri kejayaan.

Langkah demi langkah ke taman ilmu, seiring matahari naik sedikit demi sedikit, sinarnya membakar semangat untuk menjadi pelajar cemerlang akademik, cantik sahsiah, berupaya memimpin umat.

Saat bermain di taman ilmu, jangan lupa kepada penyemai benih kasih sayang yang bergelar guru. Saat mengira campur tolak darab bahagi, jangan lupa mengira dosa dan pahala. Saat menekuni fakta sains, jangan lupa menelaah fakta Al-Quran.Bermainlah dengan riang di taman ilmu.




....buat guru,selamat mendidik untuk sesi yang baru.......buat adik-adik,selamat melangkah ke taman ilmu.......selamat memulakan sesi persekolahan yang baru.....





fatihi razali
kuala terengganu
16 Muharram 1431H
2 januari 2010

No comments:

Post a Comment