Masa sekejap yang terisi dengan melarikan mata pena pada lembaran putih dan dipaparkan di dalam alam maya sebagai perkongsian rasa hati dan fikir minda........

Saturday, June 26, 2010

redha ibu bapa

Saat mata pena menari atas lembaran putih mencatat fragmen-fragmen ilmiah, tiba-tiba percikan memori ternyala dalam fikiran serta menyentak dalam hati. Pena yang dipegang tadi dilepaskan ke lembaran putih serentak menyandar ke belakang, berhenti seketika untuk memberi laluan memikirkan adakah diri ini diredhai ibu bapa. Masih terngiang intipati kuliah majlis ilmu, redha Allah terletak di atas redha kedua ibu bapanya.


Pernah juga diri ini tidak bersetuju dengan hujah cadangan ibu dan bapa. Pernah juga diri ini tidak mengikuti apa yang diinginkan ibu dan bapa. Pernah juga diri ini membawa haluan sendiri tanpa mendengar pandangan ibu dan bapa. Ya Allah, ibu dan bapa yang sekian lama bersabar dengan kerenah aku masih lagi tetap menyayangiku walaupun diri ini merasakan sudah terlalu bijak dalam melayari bahtera kehidupan tanpa mendengar madah nasihat ibu dan bapa.

Ibu dan bapa, redhailah aku………………………………..


Fatihi razali
Kuala Terengganu
15 rejab 1431H
26 Jun 2010.

No comments:

Post a Comment