Masa sekejap yang terisi dengan melarikan mata pena pada lembaran putih dan dipaparkan di dalam alam maya sebagai perkongsian rasa hati dan fikir minda........

Monday, June 28, 2010

Selamat bertugas kepada semua jurutera

Dunia kejuruteraan yang bergelumang dalam gabungan teori dan praktikal, hujungnya mahu melihat hasil yang dapat dimanfaatkan umat sejagat. Hipotesisnya, semakin bercambah cabang kejuruteraan, semakin laju peredaran zaman. Kalau dulu pokok kejuruteraan hanya berdahan kimia, awam, elektrikal dan elektronik serta mekanikal, tetapi kini tumbuh dahan-dahan lain yang asalnya halus dan kemudian semakin membesar. Kejuruteraan biologi, komputer, mekatronik, dan banyak yang ingin disenaraikan, sesuai dengan lebatnya pokok kejuruteraan. Akarnya, pengkajian sains yang terus menjalar kuat.



Suatu gabungan jurutera awam sebagai pembina, jurutera mekanikal sebagai penggerak, jurutera elektrikal sebagai penjana, jurutera kimia sebagai pemproses, negara itu tampak sentiasa membangun. Mahu menjadi jurutera, iltizam yang tinggi dan tidak mudah berputus asa dalam mencari jalan penyelesaian.



Selamat bertugas kepada semua jurutera……ikhlas kerana Allah…


Fatihi razali
Kuala terengganu
15 rejab 1431H
28 jun 2010

No comments:

Post a Comment