Masa sekejap yang terisi dengan melarikan mata pena pada lembaran putih dan dipaparkan di dalam alam maya sebagai perkongsian rasa hati dan fikir minda........

Tuesday, February 23, 2010

Cuba kali ke-berjaya

Kaki yang masih melangkah terasa lengkuh, peluh tidak henti-henti dirembes membasahi belakang baju, sesekali peluh mengalir lesu di daratan muka, cerita episod cuba lagi. Setelah dibina masih tidak utuh, setelah ditanya masih tidak mahu, setelah diuji masih tidak lulus, setelah dibaiki masih tidak baik, senang cerita, setelah dicuba masih tidak berjaya.



Bisikan orang kandas yang berbunyi putus asa cuba menerobos hati, mencengkam jiwa untuk berhenti, bukannya seketika, tetapi berhenti terus tanpa cuba mengecas kembali memercikkan sedikit api untuk bernyala.

Kronologi cuba lagi terakam sehingga wujudnya burung besi, kuda beroda, cermin berwarna, surat maya, juadah segera dan sekaliannya. Entah kali ke berapa mereka mencuba. Mungkin cuba kali ke-berjaya.


…….burung besi(kapal terbang),kuda beroda(kereta),cermin berwarna(TV), surat maya(email), juadah segera(makanan segera)…………………………………..



Fatihi razali
Kuala terengganu
9 rabiulawwal 1431H
23 Februari 2010

No comments:

Post a Comment