Masa sekejap yang terisi dengan melarikan mata pena pada lembaran putih dan dipaparkan di dalam alam maya sebagai perkongsian rasa hati dan fikir minda........

Tuesday, February 2, 2010

Kotak Sembang

“Salam” sebagai pemula bicara di kotak sembang menyapa lembut tanda empunya diri ingin mengajak berbual bertanya khabar. Sudah jauh teman berkelana, sudah lama teman berhalusinasi dari pandangan mata. Justeru, khabarnya bagaimana? Dimana diri terpacak? Komposisi aktivitinya apa? Harmonis keluarganya sihat?

Sekian yang ditanya menjawab dan bertanya kembali soalan yang sama. Jauh di hujung benua bukan menjadi garis pemisah untuk teman mendakap erat ukhuwah yang dijalin dan terjalin sejak dua mata bertentang, mulut mengucap salam, tangan berjabat erat di pertemuan awal kita.

Perbualan yang merangkak satu demi satu memori lama mengungkit kembali episod-episod lucu, resah, marah, gembira, kecewa, sedih, suka, romantis dan sekalian ramuan ekspresi perasaan. Semuanya tinggal kenangan di potret memori dan sekali-sekala membuka album lama, ketawanya panjang.



Fatihi razali
Kuala terengganu
17 Safar 1431H
2 Februari 2010

No comments:

Post a Comment