Masa sekejap yang terisi dengan melarikan mata pena pada lembaran putih dan dipaparkan di dalam alam maya sebagai perkongsian rasa hati dan fikir minda........

Wednesday, February 24, 2010

Terima kasih Mak dan Abah....

Saat menyentuh tangan kalian yang kedut-kedut rasanya, sejuk suhunya, tetapi lembut, saat itu air mata bergenang di kelopak mata. Sungguh tangan ini bertahun lamanya menggengam bara api bersusah payah membesarkan aku. Entah apa balasan yang aku dapat berikan untuk membalas kembali jasa kalian.


Insan yang setiap saat yang menggingatkan aku apa itu berjuang. Berjuang yang bukan sekadar meraih wang, tetapi membela umat. Insan yang saban hari menyuruh aku belajar menimba ilmu, kelak maruah umat dapat dibela.

Diriku tenang saat tangan mak mengurut dadaku ketika aku resah. Diriku bangga saat tangan abah menepuk belakang bahuku ketika aku dianugerah kejayaan. Namun, sehingga kini aku tidak mampu menggembirakan kalian dengan banyaknya wang. Cuma selafaz doa ketika selesai solatku dan segugus hadiah bacaan al-Quran yang mampu aku berikan. Terima kasih mak dan abah. Insyaallah, susah payah kalian diberi ganjaran yang besar oleh Allah SWT.



Fatihi razali
Kuala terengganu
9 Rabiulawwal 1431H
23 Februari 2010

No comments:

Post a Comment