Masa sekejap yang terisi dengan melarikan mata pena pada lembaran putih dan dipaparkan di dalam alam maya sebagai perkongsian rasa hati dan fikir minda........

Sunday, February 28, 2010

naj6100

Menongkatkan diri di pantai, sambil menikmati hembusan angin dari laut, tahu engkau mempamerkan kepada aku tentang dirimu yang serba lama. Engkau menagih penghargaan daripadaku setelah sekian lama berjasa dan akan terus berjasa.


Bunyimu membuatkan fikiranku terangsang memori lama. Setiap hari engkau membawa aku mendaki bukit semata-mata mahu menghantar aku mendengar syarahan pensyarah. Engkau sentiasa siap memikul beban aku dan barang niagaku merentasi laluan dagangan. Pernah juga, sewaktu aku bergelar eksekutif, engkau tanpa mengeluh menyelit di celah-celah rakan-rakan engkau yang bersesak-sesak di atas jalan berturap. Saat ini,engkau masih mampu memecut. Tetapi tak selaju rakan-rakanmu yang mendapat gelaran rempit.

Aku tahu, selagi harga petrol tak naik, engkau suka untuk aku memulas laju. Aku juga faham, minyak hitam jangan dilupa.


…………..NAJ 6100, sedang merempit di Kuala Terengganu……….



Fatihi razali
Kuala terengganu
14 rabiul awwal 1431H
28 Februari 2010

No comments:

Post a Comment