Masa sekejap yang terisi dengan melarikan mata pena pada lembaran putih dan dipaparkan di dalam alam maya sebagai perkongsian rasa hati dan fikir minda........

Sunday, February 28, 2010

Namanya Kawan.....


Jatuh tersungkur menyembah bumi. Perit yang tidak tergambar. Saat itu, perasaan ini mengeluh, jasad ini sakit. Luka di siku hadiahnya dengan butir pasir yang melekat halus memberikan keseniaan tersendiri. Darah merah hemoglobin bersama plasma dan sel darah putih merembes keluar mengambil tempat tatkala epidermis kulit terhakis lantaran rebah anatomi tubuh.


Mendongak ke atas, nampak susuk tubuh yang berdiri. Namun tidak dapat melihat dengan jelas gerangan siapa yang berdiri di hadapan kerana silauan cahaya mentari menyukarkan retina mata menangkap imej. Serebrum otak meminta-minta saraf optik menghantar mesej,siapa itu yang segak dan gagah di hadapan.


Tiba-tiba tangan yang keras menghulur di hadapan tanda empunya diri ingin menolong jasad yang masih tidak dapat bangun. Apa lagi,sambut tangannya. Ternyata, jasad ini bisa bangun dan berjalan kembali. Saat itu, perasaan ini gembira melihat senyuman susuk tubuh yang membantu aku bangun. Hati ini menangkap cepat gerangan siapa itu tanpa sempat serebrum otak memproses. Tahu, namanya kawan, panggilannya rakan, gelarannya sahabat.


Terima kasih kepada kawan-kawan yang telah mengenali diri ini kerana sudi berjabat tangan dengan aku………….Ingat kalian dalam doaku……….



Fatihi razali
Kuala terengganu
14 Rabiul awwal 1431H
28 Februari 2010

No comments:

Post a Comment