Masa sekejap yang terisi dengan melarikan mata pena pada lembaran putih dan dipaparkan di dalam alam maya sebagai perkongsian rasa hati dan fikir minda........

Friday, December 11, 2009

Mengejar pelangi kebahagiaan



Terngiang-ngiang di telinga, madahnya menusuk laju masuk memukul gegendang telinga, sampai naik ke akal, turun tiba ke hati. Madahnya berbunyi setiap yang susah ada senangnya dikemudian, ada bahagia selepasnya. Diri ini menafsir bahagia itu apabila senyuman terukir di wajah kedua orang tuanya melihat kejayaan putera puterinya, bahagia itu apabila sejuk mata memandang kedua orang tuanya melihat akhlak putera puterinya, bahagia itu apabila tenang hati kedua orang tuanya melihat agama putera puterinya.


Pada mulanya kita kebasahan diterjah hujan, namun kemudiannya gembira dan kagum melihat pelangi tersenyum mewarnai kanvas langit, menyeri taman bumi, sambil burung berkicauan menyanyikan lagu kedamaian dan kebahagiaan. Cukup dengan redha Allah, hati ini merasa bahagia. Cukup dengan redha kedua orang tua, hati ini merasa bahagia. Ya Allah, aku memohon kebahagiaan di dunia dan akhirat.





fatihi razali
kuala terengganu
23 Zulhijjah 1430H
11 Disember 2009

No comments:

Post a Comment