Masa sekejap yang terisi dengan melarikan mata pena pada lembaran putih dan dipaparkan di dalam alam maya sebagai perkongsian rasa hati dan fikir minda........

Saturday, July 10, 2010

Dua saudara...

Malas dan jemu, dua saudara yang sentiasa bergabung untuk membenamkan lawannya dalam medan usaha. Usaha yang terpaksa memikul beban bertelingkah dengan dua saudara ini. Apakah agaknya strategi untuk menumbangkan dua saudara ini agar senang perjalanan dalam padang pasir yang tandus bantuan dari luar. Sekali congak, mungkin perlu menjerit dengan kuat ke udara. Tetapi awas, menjerit ke atas seolah-olah memberitahu Dia tidak mendengar? Tidak, tidak sekali-kali. Pohonlah dengan suara yang lembut.




Taktikalnya, dua saudara ini boleh ditumbangkan dengan kuantiti usaha yang sedikit tetapi istiqamah. Hatinya, sentiasa mencintai cungapan nafas usaha itu. Jiwanya, ghairah dalam keseronokan. Mindanya, jawapan berangka positif. Insyaallah, dua saudara yang sebelum ini menjadi lawan, kini bertukar menjadi kawan yang sentiasa mengacah dalam perjalanan.


Fatihi razali
Kuala terengganu
27 Rejab 1431H
10 Julai 2010.

No comments:

Post a Comment