Masa sekejap yang terisi dengan melarikan mata pena pada lembaran putih dan dipaparkan di dalam alam maya sebagai perkongsian rasa hati dan fikir minda........

Friday, July 2, 2010

Setuju atau tidak

Mendengar panggilan telefon bimbit, seribu tanda tanya teraruh mengalir dalam litar minda. Soalan teka-teki yang tidak disediakan jawapan pilihan objektif. Soalan pertama ketika kaki ini bergerak menuju ke arah telefon bimbit, siapa gerangan yang menelefon? Oh, dia rupanya setelah melihat nama yang tertera di skrin telefon bimbit. Soalan kedua, ada apa teman ni menelefon? Panggilan dijawab dan mendengarlah suara khabar dari teman. Didengar dengan teliti penawaran yang dibuat lalu disambut Insyaallah, akan memikirkannya secepat mungkin.




Doa dipohon kepada Allah Yang Maha Mengetahui untuk memandu aku membuat keputusan. Secarik kertas ditulis kenapa perlu setuju dan kenapa perlu tidak setuju. Beberapa point yang diambil perkiraan memutuskan diri untuk bersetuju. Serentak dengan keputusan yang diambil, monolog dalam diri terbina untuk berserah diri kepada Allah, semoga semuanya baik-baik belaka. Lantas diri ini menghantar pesanan tanda setuju. Sahut cabaran yang diberikan, diri ini bersedia dengan minda yang kosong.



Fatihi razali
Kuala terengganu
18 Rejab 1431H
1 Julai 2010

No comments:

Post a Comment