Masa sekejap yang terisi dengan melarikan mata pena pada lembaran putih dan dipaparkan di dalam alam maya sebagai perkongsian rasa hati dan fikir minda........

Monday, July 5, 2010

Kesempatan dalam sehari.....

Kesempatan sehari dalam peta MRSM Kuantan, tentatifnya bernada “Back to Inspire” menyerap jiwa ini untuk mendengar sengenggam kejayaan warga lepas yang telah menempuh minit cabaran dengan jayannya. Formulanya, berusaha, berusaha dan berusaha. Bersua muka dengan teman lama, bernyanyilah lagu citra diri masing-masing. Syabas dan tahniah diucapkan. Semoga ikatan kenalan ini berpadu sebagaimana ikatan ionik dalam sebatian kimia, suatu ikatan yang kuat. Pak Tam, Bob, Pak Chu, Tewong, Bendut, Nadia, Zema, Wawa &Suami, Azmira, Azliza…………..bertemu kita hari ini….




Rencananya datang menjenguk ke SPKG 2010 adalah untuk menjamu hidangan motivasi daripada abang dan kakak senior di samping mendakap erat teman lama yang ketika dulu bersama-sama menjamu selera di Dewan Selera. Namun, terpaksa juga bergelak ketawa, bermain riang, berkongsi bicara dalam kumpulan adik-adik 5-13 yang nampaknya semangat untuk mewarnai wajah MRSM Kuantan. Dalam gelak tawa beramai-ramai, banyak perkongsian daripada dua orang kakak senior yang pernah memeriahkan taman ini pada tahun 1993. Sehari berlalu dalam hari yang sekejap menyuruh diri ini minta diri sebelum terlepas bas pulang, maklumlah sakunya hanya terisi cukup-cukup buat tambang. Bicara kepada mereka semua, kalau ada umur yang panjang, boleh kita bertemu lagi.


Batch 93(Kak Shaz &Kak Ilyana), kumpulan 5-13(Dean, Teh, Atira, Baz, Ain, Aiezzantie, Syafiq, Khairul, Ummi, Fyra, Faruq, Nash, Hilmi)……tandatangan kalian ada dalam buku nota ini…..


Fatihi razali
Kuala terengganu
21 Rejab 1431H
4 Julai 2010

No comments:

Post a Comment